O dwóch takich co tworzyli gry – książka Masters of Doom

Masters of Doom: How Two Guys Created an Empire and Transformed Pop CultureWolfenstein, Doom, Quake – te nazwy zna chyba każdy kto miał do czynienia z grami. Wpisały się one wielkimi literami w historii elektronicznej rozgrywki stając się częścią pop kultury. A wszystko to za sprawą dwóch Johnów: Carmacka i Romero. To właśnie im poświęcona jest książka Masters of Doom autorstwa Davida Kushnera. Historia zaczyna się gdy jeszcze ci dwaj się nie znali a kończy tuż przed premierą gry Doom 3. Krok po kroku poznajemy jak kształtowały się losy naszych bohaterów, którzy spotkali się w firmie Softdisk. Później kolejne tytuły: Commander Keen, Wofenstein 3D, Doom, Quake. Wszystkie te gry, które stały się wyznacznikiem postępu technologicznego w swoich czasach. Zresztą nie tylko o generowaną grafikę. Te gry wielokrotnie też łamały ustalone zasady dystrybucji gier chociażby wprowadzając shareware jako

Książka opisuje w fabularny sposób jak co stało za każdą z tych gier i jak osobowości naszych bohaterów wpływały na ich kształt i na to co się działo w id Software. Carmack to naukowiec szlifujący kod swoich silników graficznych a Romero przedstawiony został jako gwiazda rocka robiąca dużo szumu wokół siebie. Wokół nich przewija się wiele znanych postaci takich jak Tom Hall, Adrian Carmack, American McGee, Scott Miller, Warren Spector i wiele innych postaci, którzy pracowali nad kultowymi dzisiaj grami. Książka oparta jest na wywiadach przeprowadzonych w ciągu sześciu lat więc można założyć, że ma ona poparcie w faktach.

id Software

Masters of Doom czyta się bardzo dobrze, jest napisana łatwym do strawienia językiem bez nadmiaru encyklopedycznych informacji. I to pomimo tego, że opisywane są niemal wszystkie aspekty tworzenia gier. Aż samemu chce się stworzyć jakąś grę…

Książkę polecam każdemu kto pamięta czasy gry grafika 3D dopiero raczkowała i chce się dowiedzieć jak to wyglądało od kuchni. Pozostałym polecam książkę jako dobry podręcznik historii gier. Jeśli chcecie się dowiedzieć jak powstawały kultowe gry, jaka była wtedy atmosfera wśród ich twórców i kto na prawdę pociągał wtedy za sznurki to jest to pozycja dla was.

Gdzie ją można dostać? Nie doczekała się ona polskiego wydania, więc najlepiej jest jej poszukać na sklepach typu Amazon.

P.S. Wolfenstein 3D jest dostępny od jakiegoś czasu za darmo.

One thought on “O dwóch takich co tworzyli gry – książka Masters of Doom

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *